Projekty/kampanie
W roku szkolnym 2025/2026 w naszym przedszkolu realizowane są następujące:
Programy:
„Działaj z impetem”
Celem Programu jest edukacja dzieci w wieku przedszkolnym, w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami, które należą do frakcji odpadów z żółtego pojemnika, a także ich recyklingu. Celem programu jest także przedstawienie Uczestnikom wiedzy na temat pełnego, ogólnego systemu segregacji odpadów.
„Dzieci w świecie matematyki – kraina liczb – OGRODY WILLY’EGO” - koncepcja wczesnego nauczania matematyki poprzez zabawy”
budzenie i rozwijanie zainteresowań matematycznych,
budowanie motywacji do podejmowania działań z zakresu kształtowania pojęć matematycznych,
kształtowanie odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku intelektualnego,
stymulowanie rozwoju aktywności dzieci poprzez stosowanie różnorodnych ćwiczeń i zabaw prowadzących do nabycia umiejętności,
kształtowanie wyobraźni dziecięcej i umiejętności matematycznych,
rozbudzenie wiary dziecka we własne możliwości.
„Mamo, tato, wolę wodę!”
wykształcenie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych ze szczególnym podkreśleniem roli wody w codziennej diecie, a także zwrócenie ich uwagi na zagadnienie ochrony środowiska.
Projekty:
"Mały Miś w świecie wielkiej literatury" autorstwa Anety Konefał (projekt realizowany jest w grupie Motylków, Pszczółek i Biedronek)
Cele projektu :
rozwijanie i promowanie,
zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom,
uświadomienie roli czytelnictwa w życiu dziecka, wyrabianie właściwych nawyków czytelniczych,
tworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela,
wprowadzenie dziecka w świat literatury,
budzenie zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną,
przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych,
kształcenie u dzieci umiejętności słuchania tekstu czytanego,
rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci.
„Z przyrodą za pan brat – mały badacz, wielki odkrywca” (projekt realizowany jest w grupie Motylków)
Cele projektu:
kształtowanie postawy badawczej oraz rozwijanie naturalnej ciekawości poznawczej, poprzez umożliwienie dzieciom samodzielnego eksplorowania świata przyrody, prowadzenia obserwacji, prostych doświadczeń i eksperymentów,
wzmacnianie kompetencji matematycznych w kontekście praktycznym i przyrodniczym, poprzez codzienne działania angażujące przeliczanie, klasyfikowanie, porównywanie, szacowanie i analizowanie zjawisk
w otaczającym świecie.
„Paluszkowe Maluchy” (projekt realizowany jest w grupie Jeżyków)
Cele projektu:
rozwój mowy i motoryki małej, przygotowanie do codziennych czynności, takich jak ubieranie się, rozwijanie komunikacji, wzbogacanie słownictwa, budowanie relacji z dorosłymi i rozwijanie koncentracji.
„Matematyka w darach natury ukryta” (projekt realizowany jest w grupie Wiewiórek i Biedronek)
Cele projektu:
rozwijanie dziecięcego myślenia matematycznego poprzez bezpośredni kontakt z naturą, działanie, doświadczanie i zabawę.
„Ucz się z KEDusiem przez cały rok” (projekt realizowany jest w grupie Wiewiórek)
Cele projektu:
wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez systematyczne wprowadzanie aktywności tematycznych, opartych na świętach nietypowych, które pobudzają ciekawość poznawczą, rozwijają kompetencje społeczne i komunikacyjne, a także kształtują umiejętności poznawcze, motoryczne i emocjonalne poprzez zabawę.
„Na tropie zwykłych cudów” (projekt realizowany jest w grupie Wiewiórek)
Cele projektu:
rozwijanie u dzieci kompetencji przyrodniczych,
kształtowanie uważności, empatii wobec przyrody i odpowiedzialności za środowisko,
rozbudzanie naturalnej ciekawości i potrzeby eksploracji.
„Czytanie na dywanie: Historie bohaterów bez peleryny” (projekt realizowany jest w grupie Wiewiórek)
Cele projektu:
oddanie hołdu strażakom, którzy każdego dnia, z narażaniem życia i zdrowia, pomagają ratować ludzi,
pomaga dzieciom lepiej zrozumieć znaczenie odwagi, poświęcenia oraz pracy na rzecz społeczności.
„Z Brzechwą i Tuwimem przez przedszkolny rok” (projekt realizowany jest w grupie Biedronek)
Cele projektu:
wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej, promowanie czytelnictwa, rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci, poprzez łączenie wrażeń ruchowych, wzrokowych, słuchowych i dotykowych.
„Kreatywne Dni Nietypowe” (projekt realizowany jest w grupie Biedronek)
W tym projekcie nauczyciel jest przewodnikiem dziecka w aktywizowaniu myślenia, rozwijaniu twórczości, kreatywności oraz budowania własnej sprawczości.
„Małe rączki – wielkie możliwości czyli sensoryczna droga do sprawności” (projekt realizowany jest w grupie Biedronek)
Cele projektu:
usprawnienie motoryki małej , czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców, usprawnienie grafomotoryki i prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego.
„Kodowanie na dywanie” – uczymy dzieci programować (projekt realizowany jest w grupie Biedronek)
Cele projektu:
wspiera rozwój intelektualny dzieci wraz z edukacja matematyczną,
kształtuje początki gotowości do nauki czytania i pisania,
wspomaga rozwój mowy.
„Alfabet logopedyczny” (projekt realizowany jest w grupie Pszczółek)
Cele projektu:
podniesienie sprawności aparatu artykulacyjnego,
usprawnianie aparatu oddechowego,
poszerzanie słownictwa czynnego i biernego,
ćwiczenie umiejętności rozumienia, uwagi słuchowej oraz koncentracji na wykonywanym zadaniu,
rozwijanie słuchu fonematycznego, poczucia rytmu,
podnoszenie sprawności w zakresie motoryki,
doskonalenie percepcji i pamięci słuchowej, kształcenie wrażliwości słuchowej.
„Wyzwania Teodora” (projekt realizowany jest w grupie Jeżyków i Pszczółek)
Głównym celem niniejszego projektu jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, ale także uświadomienie dzieciom, że o własny rozwój można dbać w każdym wieku, a pomoc okazywana innym jest równie ważna, jak troska o siebie samego. Natomiast wszelkie podejmowane działania mogą być kreatywnym wyzwaniem.
„Z kulturą mi do twarzy” (projekt realizowany jest w grupie Pszczółek)
Cele projektu:
promowanie kultury wysokiej, wrażliwości na piękno,
rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką,
współpraca z placówkami kulturalnymi i środowiskiem lokalnym,
wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm,
kształtowanie empatii i szacunku wobec osób starszych i niepełnosprawnych,
kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami i historią w sposób dostępny dziecku,
zapoznanie z normami i zasadami życia społecznego oraz ich przestrzeganie,
współpraca z rodzicami, włączanie ich do aktywnych działań na rzecz placówki.
Innowacje:
„Ekoprzygody z żywiołkami” (innowacja realizowana jest w grupie Pszczółek)
Cele innowacji:
wielozmysłowe poznanie 4 żywiołów i ich znaczenia dla człowieka,
rozwijanie świadomości ekologicznej,
kształcenie postaw współpracy z rówieśnikami podczas realizacji zadań,
rozwijanie postrzegania i rozróżnia zachowań dobrych i niewłaściwych,
doskonalenie umiejętności słuchania oraz wykonywania zadań w skupieniu,
rozwijanie wśród dzieci samodzielności i motywacji do działania.