Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Projekty/kampanie

W roku szkolnym 2025/2026 w naszym przedszkolu realizowane są następujące:

Programy:

„Działaj z impetem”

Celem Programu jest edukacja dzieci w wieku przedszkolnym, w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami, które należą do frakcji odpadów z żółtego pojemnika, a także ich recyklingu. Celem programu jest także przedstawienie Uczestnikom wiedzy na temat pełnego, ogólnego systemu segregacji odpadów.

 

„Dzieci w świecie matematyki – kraina liczb – OGRODY WILLY’EGO” - koncepcja wczesnego nauczania matematyki poprzez zabawy”

budzenie i rozwijanie zainteresowań matematycznych,

budowanie motywacji do podejmowania działań z zakresu kształtowania pojęć matematycznych,

kształtowanie odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku intelektualnego,

stymulowanie rozwoju aktywności dzieci poprzez stosowanie różnorodnych ćwiczeń i zabaw prowadzących do nabycia umiejętności,

kształtowanie wyobraźni dziecięcej i umiejętności matematycznych,

rozbudzenie wiary dziecka we własne możliwości.

 

„Mamo, tato, wolę wodę!”       

wykształcenie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych ze szczególnym podkreśleniem roli wody w codziennej diecie, a także zwrócenie ich uwagi na zagadnienie ochrony środowiska.     

 

Projekty:

"Mały Miś w świecie wielkiej literatury" autorstwa Anety Konefał (projekt realizowany jest w grupie Motylków, Pszczółek i Biedronek)

Cele  projektu :

rozwijanie i promowanie,

zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom,

uświadomienie roli czytelnictwa w życiu dziecka, wyrabianie właściwych nawyków czytelniczych,

tworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela,

wprowadzenie dziecka w świat literatury,

budzenie zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną,

przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych,

kształcenie u dzieci umiejętności słuchania tekstu czytanego,

rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci.

 

„Z przyrodą za pan brat – mały badacz, wielki odkrywca” (projekt realizowany jest w grupie Motylków)

Cele projektu:

kształtowanie postawy badawczej oraz rozwijanie naturalnej ciekawości poznawczej, poprzez umożliwienie dzieciom samodzielnego eksplorowania świata przyrody, prowadzenia obserwacji, prostych doświadczeń i eksperymentów,

wzmacnianie kompetencji matematycznych w kontekście praktycznym i przyrodniczym, poprzez codzienne działania angażujące przeliczanie, klasyfikowanie, porównywanie, szacowanie i analizowanie zjawisk

w otaczającym świecie.

 

„Paluszkowe Maluchy” (projekt realizowany jest w grupie Jeżyków)

Cele projektu:

rozwój mowy i motoryki małej, przygotowanie do codziennych czynności, takich jak ubieranie się, rozwijanie komunikacji, wzbogacanie słownictwa, budowanie relacji z dorosłymi i rozwijanie koncentracji.

 

„Matematyka w darach natury ukryta” (projekt realizowany jest w grupie Wiewiórek i Biedronek)

Cele projektu:

rozwijanie dziecięcego myślenia matematycznego poprzez bezpośredni kontakt z naturą, działanie, doświadczanie i zabawę.

 

„Ucz się z KEDusiem przez cały rok” (projekt realizowany jest w grupie Wiewiórek)

Cele projektu:

wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez systematyczne wprowadzanie aktywności tematycznych, opartych na świętach nietypowych, które pobudzają ciekawość poznawczą, rozwijają kompetencje społeczne i komunikacyjne, a także kształtują umiejętności poznawcze, motoryczne i emocjonalne poprzez zabawę.

 

„Na tropie zwykłych cudów” (projekt realizowany jest w grupie Wiewiórek)

Cele projektu:

rozwijanie u dzieci kompetencji przyrodniczych,

kształtowanie uważności, empatii wobec przyrody i odpowiedzialności za środowisko,

rozbudzanie naturalnej ciekawości i potrzeby eksploracji.

 

„Czytanie na dywanie: Historie bohaterów bez peleryny” (projekt realizowany jest w grupie Wiewiórek)

Cele projektu:

oddanie hołdu strażakom, którzy każdego dnia, z narażaniem życia i zdrowia, pomagają ratować ludzi,

pomaga dzieciom lepiej zrozumieć znaczenie odwagi, poświęcenia oraz pracy na rzecz społeczności.

 

„Z Brzechwą i Tuwimem przez przedszkolny rok” (projekt realizowany jest w grupie Biedronek)

Cele projektu:

wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej, promowanie czytelnictwa, rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci, poprzez łączenie wrażeń ruchowych, wzrokowych, słuchowych i dotykowych.

 

„Kreatywne Dni Nietypowe” (projekt realizowany jest w grupie Biedronek)

W tym projekcie nauczyciel jest przewodnikiem dziecka w aktywizowaniu myślenia, rozwijaniu twórczości, kreatywności oraz budowania własnej sprawczości.

 

„Małe rączki – wielkie możliwości czyli sensoryczna droga do sprawności” (projekt realizowany jest w grupie Biedronek)

Cele projektu:

usprawnienie motoryki małej , czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców, usprawnienie grafomotoryki i prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego.

 

„Kodowanie na dywanie” – uczymy dzieci programować (projekt realizowany jest w grupie Biedronek)

Cele projektu:

wspiera rozwój intelektualny dzieci wraz z edukacja matematyczną,

kształtuje początki gotowości do nauki czytania i pisania,

wspomaga rozwój mowy.

 

„Alfabet logopedyczny” (projekt realizowany jest w grupie Pszczółek)

Cele projektu:

podniesienie sprawności aparatu artykulacyjnego,

usprawnianie aparatu oddechowego,

poszerzanie słownictwa czynnego i biernego,

ćwiczenie umiejętności rozumienia, uwagi słuchowej oraz koncentracji na wykonywanym zadaniu,

rozwijanie słuchu fonematycznego, poczucia rytmu,

podnoszenie sprawności w zakresie motoryki,

doskonalenie percepcji i pamięci słuchowej, kształcenie wrażliwości słuchowej.

 

„Wyzwania Teodora” (projekt realizowany jest w grupie Jeżyków i Pszczółek)

Głównym celem niniejszego projektu jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, ale także uświadomienie dzieciom, że o własny rozwój można dbać w każdym wieku, a pomoc okazywana innym jest równie ważna, jak troska o siebie samego. Natomiast wszelkie podejmowane działania mogą być kreatywnym wyzwaniem.

 

„Z kulturą mi do twarzy” (projekt realizowany jest w grupie Pszczółek)

Cele projektu:

promowanie kultury wysokiej, wrażliwości na piękno,

rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką,

współpraca z placówkami kulturalnymi i środowiskiem lokalnym,

wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm,

kształtowanie empatii i szacunku wobec osób starszych i niepełnosprawnych,

kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami i historią w sposób dostępny dziecku,

zapoznanie z normami i zasadami życia społecznego oraz ich przestrzeganie,

współpraca z rodzicami, włączanie ich do aktywnych działań na rzecz placówki.

 

Innowacje:

„Ekoprzygody z żywiołkami” (innowacja realizowana jest w grupie Pszczółek)

Cele innowacji:

wielozmysłowe poznanie 4 żywiołów i ich znaczenia dla człowieka,

rozwijanie świadomości ekologicznej,

kształcenie postaw współpracy z rówieśnikami podczas realizacji zadań,

rozwijanie postrzegania i rozróżnia zachowań dobrych i niewłaściwych,

doskonalenie umiejętności słuchania oraz wykonywania zadań w skupieniu,

rozwijanie wśród dzieci samodzielności i motywacji do działania.