Projekty/kampanie
W roku szkolnym 2024/2025 w naszym przedszkolu realizowane są następujące:
Projekty:
"Mały Miś w świecie wielkiej literatury" autorstwa Anety Konefał (projekt realizowany w grupie Pszczółek, Jeżyków i Biedronek)
Cele projektu:
- rozwijanie i promowanie,
- zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom,
- uświadomienie roli czytelnictwa w życiu dziecka, wyrabianie właściwych nawyków czytelniczych,
- tworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela,
- wprowadzenie dziecka w świat literatury,
- budzenie zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną,
- przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych,
- kształcenie u dzieci umiejętności słuchania tekstu czytanego,
- rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci.
"Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy"- autorstwa Darii Bąkowicz- Ryżyk ( projekt realizowany w grupie Wiewiórek, Jeżyków i Pszczółek)
Cele projektu:
- propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych przedszkolaków,
- łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych poprzez utożsamianie się z bohaterami książkowymi,
- rozwijanie potencjału poznawczego dzieci.
„Sekrety dobrego zachowania” (projekt realizowany w grupie Pszczółek)
Cele projektu:
- kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania podczas pobytu w przedszkolu i w domu,
- nabywanie umiejętności zgodnego współżycia w grupie rówieśniczej,
- kształcenie postaw współpracy z rówieśnikami podczas realizacji zadań,
- kształtowanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków,
- kształtowanie czynności samoobsługowych i nawyków higienicznych,
- upowszechnianie pożądanych zachowań w zakresie kultury osobistej dzieci.
„Plastuś wesoły, zaprowadzi nas do szkoły” (projekt realizowany w grupie Biedronek)
Cele projektu:
- budzenie zaciekawienia otaczającym światem,
- poznawanie rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie,
- kształtowanie pozytywnych cech charakteru, takich jak: chęć niesienia pomocy potrzebującym, empatia, tolerancja, szacunek dla innych osób, zwierząt,
- wprowadzanie w świat wartości uniwersalnych.
„Kreatywne dni nietypowe” (projekt realizowany w grupie Biedronek i Jeżyków)
Cele projektu:
- rozwijanie empatii,
- uwrażliwienie na potrzeby zwierząt,
- kształtowanie tolerancji,
- wzmacnianie poczucia własnej wartości, sprawczości.
„Kodowanie na dywanie” (projekt realizowany w grupie Biedronek i Jeżyków)
Cele projektu:
- rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, wnioskowania,
- kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji,
- kształcenie umiejętności dodawania i odejmowania,
- ustalanie położenia przedmiotów,
- doskonalenie umiejętności współdziałania w parach, w zespołach,
- kształtowanie funkcji ruchu zintegrowanego z muzyką,
- kształtowanie umiejętności społecznych i kompetencji miękkich.
„Kubusiowi Przyjaciele Natury” (projekt realizowany w grupie Motylków)
Cele projektu:
- zachęcanie najmłodszych do dbania o środowisko naturalne,
- uczenie szacunku dla przyrody, ale także kształcenie dobrych nawyków w zakresie odżywiania oraz aktywnego spędzania czasu i ruchu.
„SensoSmyki” (projekt realizowany w grupie Motylków)
Cele projektu:
- stymulowanie zmysłów,
- stwarzanie okazji do wielozmysłowego poznawania świata,
- oswajanie z różnorodnymi smakami, zapachami, fakturami.
„Czyściochowa Akademia” (projekt realizowany w grupie Wiewiórek)
Cele projektu:
- kształtowanie dobrych nawyków higienicznych u dzieci.
„Sensoryczna tęcza” (projekt realizowany w grupie Wiewiórek)
Cele projektu:
- kształtowanie świadomości własnego ciała,
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie wszystkich zmysłów, a w szczególności zmysłu dotyku, wzroku, smaku i równowagi,
- rozpoznawanie i nazywanie kolorów tj. żółty, pomarańczowy, brązowy, niebieski, biały, czerwony, zielony, różowy, fioletowy i czarny.
„Bajki – pomagajki” (projekt realizowany w grupie Wiewiórek)
Cele projektu:
- ochrona i wzmacnianie rozwoju psychicznego dziecka,
- budowanie pozytywnej samooceny dziecka,
- nabywanie umiejętności rozpoznawania podstawowych emocji tj.: radość, lęk, smutek, złość, zaskoczenie.
„Kreatywny Przedszkolak – Kreatywne Dziecko” (projekt realizowany w grupie Pszczółek i Motylków)
Cele projektu:
- kreatywne i twórcze działania nauczycieli z przedszkolakami,
- uruchamianie twórczości dzieci, by potrafiły zrobić „coś z niczego”.
„Dotknij, poczuj, zobacz” (projekt realizowany w grupie Jeżyków)
Cele projektu:
- wzbudzenie u dzieci pasji tworzenia, eksperymentowania i doświadczenia wielozmysłowego,
- integracja zespołu oraz rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- niwelowanie napięć edukacyjnych.
„Uczymy dzieci programować” (projekt realizowany w grupie Jeżyków)
Cele projektu:
- świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzenie elementów kodowania i robotyki do zajęć dydaktycznych,
- nauka przez zabawę i doświadczanie,
- kreatywne wykorzystanie narzędzi TiK.
„Kreatywna Matematyka” (projekt realizowany w grupie Jeżyków)
Cele projektu:
- pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.
Innowacje:
„Na tropie zdrowego odżywiania 2” (realizowana w grupie Pszczółek)
Cele:
- polisensoryczne poznanie wybranych warzyw i owoców,
- kształtowanie nawyków prozdrowotnych dzieci w zakresie jedzenia warzyw i owoców oraz picia odpowiedniej ilości wody,
- zachęcanie dzieci do zdrowego odżywiania się,
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności dzieci za własne zdrowie,
- kształtowanie postawy ekologicznej,
- nawiązanie efektywnej współpracy z rodzicami przedszkolaków,
- doskonalenie procesów poznawczych dzieci,
- wykorzystanie nowych technologii w pracy z dziećmi.
„Grafomotoryka w zabawach ukryta” (realizowana w grupie Biedronek)
Cele:
- usprawnianie motoryki małej, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców,
- usprawnianie grafomotoryki i prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego,
- usprawnianie motorki dużej, kontroli posturalnej i koordynacji,
- wpływanie na wszechstronny rozwój dzieci poprzez stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia, rozwijaniu aktywności twórczej u dzieci pozwalające na kreatywne działania z wykorzystaniem nietypowych pomocy i przyborów.
„Z mapą przez świat” (realizowana w grupie Motylków)
Cele:
- wzbogacenie wiedzy dotyczącej środowiska przyrodniczego,
- rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci,
- zapoznanie z bogactwem kultur, cywilizacji oraz przyrody z zakątków świata.
„Emocjonalne odkrycia – innowacyjne podejście do nauczania uczuć” (realizowana w grupie Wiewiórek)
Cele:
- wspieranie dzieci w rozwijaniu umiejętności regulacji emocji,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji,
- budowanie świadomości emocjonalnej i empatii wobec siebie i innych.