Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Projekty/kampanie

W roku szkolnym 2024/2025 w naszym przedszkolu realizowane są następujące:

Projekty:

"Mały Miś w świecie wielkiej literatury" autorstwa Anety Konefał (projekt realizowany w grupie  Pszczółek, Jeżyków i Biedronek)

Cele  projektu:

  • rozwijanie i promowanie,
  • zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom,
  • uświadomienie roli czytelnictwa w życiu dziecka, wyrabianie właściwych nawyków czytelniczych,
  • tworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela,
  • wprowadzenie dziecka w świat literatury,
  • budzenie zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną,
  • przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych,
  • kształcenie u dzieci umiejętności słuchania tekstu czytanego,
  • rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci.

"Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy"- autorstwa Darii Bąkowicz- Ryżyk ( projekt realizowany w grupie Wiewiórek, Jeżyków i Pszczółek)

Cele projektu:

  • propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych  przedszkolaków,
  • łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych poprzez utożsamianie się z bohaterami książkowymi,
  • rozwijanie potencjału poznawczego dzieci.

„Sekrety dobrego zachowania” (projekt realizowany w grupie Pszczółek)

Cele projektu:

  • kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania podczas pobytu w przedszkolu i w domu,
  • nabywanie umiejętności zgodnego współżycia w grupie rówieśniczej,
  • kształcenie postaw współpracy z rówieśnikami podczas realizacji zadań,
  • kształtowanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków,
  • kształtowanie czynności samoobsługowych i nawyków higienicznych,
  • upowszechnianie pożądanych zachowań w zakresie kultury osobistej dzieci.

„Plastuś wesoły, zaprowadzi nas do szkoły” (projekt realizowany w grupie Biedronek)

Cele projektu:

  • budzenie zaciekawienia otaczającym światem,
  • poznawanie rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie,
  • kształtowanie pozytywnych cech charakteru, takich jak: chęć niesienia pomocy potrzebującym, empatia, tolerancja, szacunek dla innych osób, zwierząt,
  • wprowadzanie w świat wartości uniwersalnych.

„Kreatywne dni nietypowe” (projekt realizowany w grupie Biedronek i Jeżyków)

Cele projektu:

  • rozwijanie empatii,
  • uwrażliwienie na potrzeby zwierząt,
  • kształtowanie tolerancji,
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości, sprawczości.

„Kodowanie na dywanie” (projekt realizowany w grupie Biedronek i Jeżyków)

Cele projektu:

  • rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, wnioskowania,
  • kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji,
  • kształcenie umiejętności dodawania i odejmowania,
  • ustalanie położenia przedmiotów,
  • doskonalenie umiejętności współdziałania w parach, w zespołach,
  • kształtowanie funkcji ruchu zintegrowanego z muzyką,
  • kształtowanie umiejętności społecznych i kompetencji miękkich.

„Kubusiowi Przyjaciele Natury” (projekt realizowany w grupie Motylków)

Cele projektu:

  • zachęcanie najmłodszych do dbania o środowisko naturalne,
  • uczenie szacunku dla przyrody, ale także kształcenie dobrych nawyków w zakresie odżywiania oraz aktywnego spędzania czasu i ruchu.

„SensoSmyki” (projekt realizowany w grupie Motylków)

Cele projektu:

  • stymulowanie zmysłów,
  • stwarzanie okazji do wielozmysłowego poznawania świata,
  • oswajanie z różnorodnymi smakami, zapachami, fakturami.

„Czyściochowa Akademia” (projekt realizowany w grupie Wiewiórek)

Cele projektu:

  • kształtowanie dobrych nawyków higienicznych u dzieci.

„Sensoryczna tęcza” (projekt realizowany w grupie Wiewiórek)

Cele projektu:

  • kształtowanie świadomości własnego ciała,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie wszystkich zmysłów, a w szczególności zmysłu dotyku, wzroku, smaku i równowagi,
  • rozpoznawanie i nazywanie kolorów tj. żółty, pomarańczowy, brązowy, niebieski, biały, czerwony, zielony, różowy, fioletowy i czarny.

„Bajki – pomagajki” (projekt realizowany w grupie Wiewiórek)

Cele projektu:

  • ochrona i wzmacnianie rozwoju psychicznego dziecka,
  • budowanie pozytywnej samooceny dziecka,
  • nabywanie umiejętności rozpoznawania podstawowych emocji tj.: radość, lęk, smutek, złość, zaskoczenie.

„Kreatywny Przedszkolak – Kreatywne Dziecko” (projekt realizowany w grupie Pszczółek i Motylków)

Cele projektu:

  • kreatywne i twórcze działania nauczycieli z przedszkolakami,
  • uruchamianie twórczości dzieci, by potrafiły zrobić „coś z niczego”.

„Dotknij, poczuj, zobacz” (projekt realizowany w grupie Jeżyków)

Cele projektu:

  • wzbudzenie u dzieci pasji tworzenia, eksperymentowania i doświadczenia wielozmysłowego,
  • integracja zespołu oraz rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  • niwelowanie napięć edukacyjnych.

„Uczymy dzieci programować” (projekt realizowany w grupie Jeżyków)

Cele projektu:

  • świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzenie elementów kodowania i robotyki do zajęć dydaktycznych,
  • nauka przez zabawę i doświadczanie,
  • kreatywne wykorzystanie narzędzi TiK.

„Kreatywna Matematyka” (projekt realizowany w grupie Jeżyków)

Cele projektu:

  • pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.

Innowacje:

„Na tropie zdrowego odżywiania 2” (realizowana w grupie Pszczółek)

Cele:

  • polisensoryczne poznanie wybranych warzyw i owoców,
  • kształtowanie nawyków prozdrowotnych dzieci w zakresie jedzenia warzyw i owoców oraz picia odpowiedniej ilości wody,
  • zachęcanie dzieci do zdrowego odżywiania się,
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności dzieci za własne zdrowie,
  • kształtowanie postawy ekologicznej,
  • nawiązanie efektywnej współpracy z rodzicami przedszkolaków,
  • doskonalenie procesów poznawczych dzieci,
  • wykorzystanie nowych technologii w pracy z dziećmi.

„Grafomotoryka w zabawach ukryta” (realizowana w grupie Biedronek)

Cele:

  • usprawnianie motoryki małej, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców,
  • usprawnianie grafomotoryki i prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego,
  • usprawnianie motorki dużej, kontroli posturalnej i koordynacji,
  • wpływanie na wszechstronny rozwój dzieci poprzez stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia, rozwijaniu aktywności twórczej u dzieci pozwalające na kreatywne działania z wykorzystaniem nietypowych pomocy i przyborów.

„Z mapą przez świat” (realizowana w grupie Motylków)

Cele:

  • wzbogacenie wiedzy dotyczącej środowiska przyrodniczego,
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci,
  • zapoznanie z bogactwem kultur, cywilizacji oraz przyrody z zakątków świata.

„Emocjonalne odkrycia – innowacyjne podejście do nauczania uczuć” (realizowana w grupie Wiewiórek)

Cele:

  • wspieranie dzieci w rozwijaniu umiejętności regulacji emocji,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji,
  • budowanie świadomości emocjonalnej i empatii wobec siebie i innych.