Kraina liczba - Ogrody Willy'ego
„Dzieci w świecie matematyki – kraina liczb – OGRODY WILLY’EGO”
- koncepcja wczesnego nauczania matematyki poprzez zabawę.
Program „Dziecko w świecie matematyki, kraina liczb – ogrody Willy’ego" zakłada naukę poprzez zabawę, działanie na konkretach i ćwiczeniach praktycznych. W edukacji najważniejsze są doświadczenia dzieci, które rozwijają myślenie, tworzą pojęcia i doskonalą umiejętności.
Program realizowany jest we wszystkich grupach wiekowych tj. w grupie dzieci 4-5 letnich oraz wśród dzieci o przyśpieszonym rozwoju.
Celem niniejszego programu jest pomoc w stworzeniu warunków do pełnego rozwoju swoich możliwości umysłowych wszystkim dzieciom uczęszczającym do przedszkola.
Edukacja matematyczna przedszkolaków musi być wtopiona w działania zmierzające do rozwoju umysłowego dzieci. Procesy intelektualne, od których zależą sukcesy w uczeniu się matematyki, mają szerszy zakres tzn. służą klasyfikowaniu, tworzeniu pojęć, przewidywania skutków działań, sprawnego liczenia, a nie tylko rozwiązywania zadań.
Program został opracowany przez panią: mgr K. Ogórek, mgr E. Domańską, mgr A. Jaskułę, mgr A. Chmielewską-Kieliszek.
Cele realizowanego programu:
• budzenie i rozwijanie zainteresowań matematycznych;
• budowanie motywacji do podejmowania działań z zakresu kształtowania pojęć matematycznych;
• kształtowanie odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku intelektualnego;
• stymulowanie rozwoju aktywności dzieci poprzez stosowanie różnorodnych ćwiczeń i zabaw prowadzących do nabycia umiejętności;
• stwarzanie warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju osobowości;
• wspieranie dzieci w rozwoju uzdolnień oraz wspomaganie tych, które rozwijają się wolniej lub nieharmonijnie;
• wprowadzanie dzieci w matematyczną metodę ujmowania świata materialnego;
• kształtowanie wyobraźni dziecięcej i umiejętności matematycznych;
• rozbudzenie wiary dziecka we własne możliwości;
• rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, analizowania danych, porównywania, uogólniania;
• poznawanie matematycznych podstaw o liczbach naturalnych od 1 conajmniej do 10 w zależności od grupy.